Yhdistyskuva

Pöntiön kylätalo

Pöntiön kyläyhdistys ry toimii Pöntiön kylällä, entisen Himangan kunnan alueella. Yhdistyksemme keskittää toimintonsa omistamallemme kylätalolle, eli Pöntiön vanhalle kyläkoululle. Mottomme onkin: "Pietähän kylätalo lämpimänä!"
Kylätoimikunta on perustettu 22.3.2002 ja virallisesti yhdistyksemme on rekisteröity 3.6.2011. Jäseniämme ovat kaikki Pöntiön kylällä vakituisesti asuvat henkilöt.

Meitä pöntiöläisiä oli vuoden 2015 alussa 67 henkilöä. Valtaosa pöntiöläisistä on paluumuuttajia perheineen. Jokin siis vetää meitä pöntiöläisiä juurilleen... Ja mikäpä täällä on asuessa, keskellä kauneinta maaseutua, puhtaassa ja turvallisessa ympäristössä. Työssäkäyntialuekin on laaja; Himangan keskustaan on 6 km, Kalajoelle ja Kannukseen n. 25 km ja Kokkolaan n. 45 km. Lähin koulu löytyy 4 km:n päästä Pahkalasta, yläaste taasen 6 km:n päästä Himangalla. Himangan keskustasta löytyy peruspalvelut; terveyskeskus, neuvola, kaupat, apteekki jne. Ja Kalajoen keskustasta löytyy palveluja lisää.

Lue lisää: www.
facebook.com/pontionkyla